Sunday, October 14, 2012

BOW SIGHT


Pada haluan yang paling penglihatan dilampirkan kepada riser di seberang arrow rest panah. Kebanyakan tempat menarik direka untuk mempunyai sebuah bar lanjutan yang meletakkan pin penglihatan di hadapan busur. Di hadapan bow sight dan memegang perhimpunan pin penglihatan adalah bar sisi menegak, yang membolehkan pin penglihatan pemasangan untuk bergerak ke atas dan ke bawah untuk ketinggian.

Bar sisi hadapan mesti ditubuhkan untuk memastikan ia menegak kepada rentetan tunduk. Biasanya bow sight adalah dilampirkan ke bar lanjutan dengan dua skru yang boleh longgar untuk membolehkan bow sight menjadi diselaraskan.



Kaedah terbaik untuk menegak menetapkan bow sight dengan rentetan tunduk adalah untuk: -

1) Lay busur (digantung) di atas tempat yang rata.
2) Menggunakan "Builders String Level" dilampirkan kepada rentetan, pek sehingga sama ada akhir mengendalikan sehingga rentetan adalah tahap.
3) Tanpa bergerak tunduk mengambil "Builders String Level" dan tempat di sebelah bow sight.
4) Sekarang melonggarkan skru yang memegang bar lanjutan kepada bar sisi dan menyesuaikan sehingga tahap, ketatkan semula skru. bow sight kini peringkat dengan tali busur.
Anda kini perlu memastikan pin penglihatan menubuhkan jadi ia adalah 90o ke bar sisi. Menggunakan persegi, periksa bahawa bow sight persegi ke bar sisi, jika tidak terdapat biasanya dua skru di hadapan pin sisi perumahan, hanya melonggarkan skru, persegi pin penglihatan dan ketatkan skru.

No comments:

Post a Comment