Sunday, October 14, 2012

SETTING PERALATAN RECURVE BOW

PANJANG TALI DAN KETINGGIAN PENDAKAP


Pastikan panjang tali yang betul sedang digunakan. Biasanya ini dibeli dalam panjang untuk dipadankan dengan busur. Dengan menggunakan rentetan yang betul ini memastikan jumlah yang betul rentetan duduk di sekeliling membalikkan setiap pada anggota dan ketinggian pendakap adalah dalam spesifikasi pengeluar. Periksa buku panduan yang datang dengan panah untuk memastikan ketinggian pendakap yang disyorkan untuk panjang tunduk diberikan.

Ukuran ini boleh berbeza antara jenama dan model.

Ketinggian bersedia haluan membalikkan diukur menggunakan persegi tunduk. Ketinggian pendakap adalah
pengukuran antara titik pangsi tunduk dan rentetan diukur pada 90 darjah.
Proses untuk menyemak dan menyesuaikan ketinggian pendakap adalah -

a. Letakkan persegi tunduk ke titik pangsi tunduk (bahagian tekak atau sempit cengkaman tunduk)
dan mengukur jarak rentetan tunduk, menjaga persegi tunduk pada sudut tepat kepada
tali untuk ukuran ini.
b. Mengukur ketinggian pendakap.
c. Jika ketinggian pendakap adalah terlalu rendah (paling biasa) unstring tunduk dan meningkatkan ketinggian pendakap oleh meletakkan 5-10 bertukar kepada rentetan dalam arah jam.
d. Restring tunduk dan periksa ketinggian pendakap. Ulangi prosedur ini sehingga minimum
bersedia disyorkan ketinggian dicapai. Jangan sekali-kali meletakkan lebih kemudian 20-30 kelainan ke dalam rentetan. jika lebih besar daripada jumlah ini diperlukan anda akan perlu untuk menggantikan dengan tali yang singkat.
e. Jika ketinggian pendakap adalah terlalu tinggi dan tali mempunyai sebilangan besar kelainan, anda boleh mengurangkan bersedia ketinggian mengeluarkan beberapa kelainan seterusnya meningkatkan panjang rentetan. Jika ketinggian pendakap adalah terlalu tinggi, anda akan perlu untuk menggantikannya dengan yang lebih panjang.
ketinggian pendakap

Pengeluar Bow mengesyorkan ketinggian bersedia untuk setiap model dan panjang busur, tetapi sebagai panduan paling haluan patut dalam toleransi berikut dalam ketinggian pendakap

Satu lagi kaedah untuk menentukan ketinggian pendakap yang sesuai adalah untuk mengukur panjang busur dan membahagi oleh 8.

Jangan sekali-kali menggunakan busur dengan ketinggian pendakap yang lebih rendah atau lebih tinggi maka toleransi yang dinyatakan. Jika anda menggunakan rendah bersedia ketinggian, ini boleh merosakkan busur tetapi yang paling penting boleh menyebabkan tali untuk memukul lengan busur sekeliling pergelangan tangan. Satu busur dengan ketinggian pendakap yang tinggi lebih boleh tekanan busur dan menyebabkan kerosakan.

SET UP LIMB DAN KEBERATAN BUSUR

Haluan yang moden mempunyai ciri di mana anda boleh mengubah berat haluan cabutan yang seterusnya boleh menukar  haluan limb. Untuk menukar berat busur / limb anda hanya menggunakan kunci "Allan keys" dan skru di dalam atau setiap keluar anggota. Dalam untuk meningkatkan berat tunduk dan keluar untuk mengurangkan berat tunduk.
Sebaik-baiknya haluan perlu ditubuhkan dengan set berat busur dalam suasana pertengahan.
Petani adalah ukuran yang menunjukkan perbezaan berat antara lengan atas dan bawah. ia adalah
penting sebagai genggaman (titik pangsi) busur biasanya di pusat busur tetapi seluruh arrow dan
titik nocking diletakkan di atas pusat. Ini bermakna anggota yang bawah lagi maka atas dan
harus ditetapkan sedikit lebih berat dalam berat untuk memberi selekoh yang konsisten pada cabutan penuh.
Jumlah  perbezaan limb antara atas dan bawah mempunyai kesan pada reaksi haluan atas pembebasan
dan keupayaan pemanah untuk matlamat dan tahan stabil pada sepenuhnya menarik.
Jumlah perbezaan petani akan berbeza-beza dari pemanah untuk pemanah bergantung kepada faktor-faktor seperti genggaman tekanan, tekanan dan lain-lain jari Sebagai titik permulaan, tetapkan limb atas kira-kira 1/8 "lebih besar daripada limb bahagian bawah.
Untuk menetapkan limb, pertamanya menetapkan berat busur kepada suasana pertengahan dan kemudian memeriksa ukuran limb sebagai ditunjukkan di atas, ingat kita mahu ukuran limb atas untuk menjadi lebih maka limb bawah.
Sekarang skru bolt limb sama ada di dalam atau di luar sehingga anda mendapatkan limb yang diperlukan (ukuran). apabila melakukan ini, anda boleh menukar berat seri busur, untuk mengekalkan berat cabutan yang sama, maka membuat yang sama dan pelarasan bertentangan dengan limb bawah, contohnya mengambil satu mematikan limb yang teratas dan menambah satu mematikan limb bawah.
Ini akan mengubah ukuran limb tetapi mengekalkan berat tunduk sama seperti anda membuang berat dari
anggota yang atas dan menambah berat ke limb bawah.
Pastikan anda ikut arahan pengeluar apabila menjalankan pelarasan ini. Sesetengah haluan boleh
diselaraskan apabila digantung manakala yang lain mesti sukar untuk membuat pelarasan.

LIMB ALIGNMENT

Haluan membalikkan paling moden datang dengan keupayaan untuk menyesuaikan berat busur / limb dan untuk menyesuaikan sisi ke sisi penjajaran  badan limb.
Kebanyakan jenama dan model haluan membalikkan kini di pasaran mempunyai anggota yang ditukar dan
penaik. Anda boleh mencampurkan jenama anggota dan penaik, iaitu anda boleh menggunakan salah satu jenama riser dengan jenama lain  badan limb, kerana anda memerlukan keupayaan untuk menyelaraskan limb dan riser.
Ini keupayaan untuk menyesuaikan sisi ke sisi penjajaran limb badan memberikan anda keupayaan untuk tepat menjajarkan anggota dan riser dengan cengkaman, meningkatkan ketepatan haluan. Sebagai sebahagian daripada tunduk awal menubuhkan anda harus menyemak ini untuk memastikan bowstring duduk pusat setiap limb dan (yang paling penting pusat genggaman) dan bahawa riser persegi kepada rentetan tunduk.
Setiap jenama dan model tunduk datang dengan kaedah mereka sendiri yang unik limb menjajarkan dan riser supaya anda perlu berhati-hati membaca arahan yang datang dengan busur.
Untuk memulakan, mengesan pusat setiap limb  Terdapat alat di pasaran untuk melakukan ini atau hanya meletakkan sekeping pita pada muka setiap limb kerana ia memasuki riser, maka mengukur mencari pusat limb dan menandakan dengan pen.
Jajarkan limb supaya tali melalui pusat limb atas / bawah (menggunakan penandaan limb) dan pusat genggaman (rajah 1).
Ia adalah sangat penting bahawa anda memberikan perhatian khusus untuk memastikan bahawa kedua-dua limb tidak sejajar supaya setiap anggota adalah bertentangan antara satu sama lain (rajah 2 dan 3) atau sejajar sama atau off untuk satu bahagian (rajah 4 dan 5).
Ia adalah sangat penting bahawa limb sejajar lurus dan kedua-dua  limbsejajar dengan pusat
grip.site antara satu sama lain (rajah 2 dan 3) atau sejajar sama atau off untuk satu bahagian (rajah 4 dan 5).

Anda juga boleh menyemak ini dengan meletakkan kelebihan lurus (aci arrow, memastikan ia aci arrow selari dan bukan aci berlaras) sepanjang sisi tetingkap busur dan tali. Kelebihan lurus hanya perlu duduk
di dalam rentetan busur (ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa dalam kebanyakan haluan tetingkap penglihatan dipotong hanya di dalam pusat).
Jika kelebihan lurus tidak persegi atau duduk hanya di dalam rentetan ini menunjukkan limb tidak sejajar
bawah pusat busur dan cengkaman. Anda juga boleh menggunakan penstabil depan untuk membantu dalam menjajarkan limb dan riser. Penstabil pelekap lubang harus persegi untuk riser demikian oleh pemasangan penstabil anda  menggunakan ini sebagai rujukan pinggir lurus titik untuk menjajarkan tali

Proses untuk menyemak dan menjajarkan anggota badan adalah -

1) Berdiri sehingga busur (menegak mungkin) pada limb yang lebih rendah menyokong busur oleh depan penstabil. Berdiri di belakang busur dan menyelaraskan tali dengan markah pusat anda telah diletakkan di atas setiap anggota dan pusat genggaman.
2) Jajarkan anggota menggunakan arahan yang disediakan oleh pengilang (ini akan berbeza daripada jenama dan model busur)
3) Periksa bahawa rentetan adalah selaras dengan penstabil dan menggunakan kelebihan lurus memeriksa tali
persegi untuk riser (tetingkap penglihatan).
3) Dengan mengikuti sebelumnya dua langkah-langkah yang disenaraikan, anda akan dapat menyesuaikan penjajaran-limb dan riser mudah.

ARROW RESTS

Terletak Panah perlu dipasang ke tetingkap busur jadi titik kenalan anak panah ke lain secara langsung
atas "titik pangsi" busur. Haluan membalikkan biasanya datang pra-digerudi dengan lubang di riser untuk
butang pelocok. Jika riser datang dengan dua lubang sentiasa menggunakan lubang belakang untuk butang pelocok (lubang terus di atas titik pangsi haluan).
Sentiasa memasang seluruh arrow sebelum memasang "mata nocking".

Selebihnya anak panah mesti diletakkan dengan betul untuk memastikan anak panah menganggotai persegi plungger button arrow rest  , ini memastikan walaupun tekanan sampingan terhadap plungger button atas pembebasan.



Selebihnya anak panah juga mesti bersedia untuk memastikan anak panah kekal pada yang lain sebaik sahaja dibebaskan dan tidak jatuh selebihnya.
Ia juga penting bahawa jumlah minimum lengan  arrowrest  menonjol keluar dari anak panah; berlebihan
lengan arrow boleh menyebabkan masalah kelegaan sebagaimana anak panah bergerak ke hadapan.







No comments:

Post a Comment